Generace Z využívá umělou inteligenci pro utrácení na sociálních sítích
Podle nejnovější zprávy Connected Shoppers Report společnosti Salesforce je generace Z hnacím motorem rozmachu nakupování na sociálních sítích: 39 % respondentů z této cílové skupiny již nakoupilo a 76 % objevilo produkty na sociálních sítích.
Proč je to důležité: Očekává se, že budoucnost maloobchodu bude záviset na tom, zda se podaří získat trh pro generaci Z, demografickou skupinu narozenou mezi polovinou a koncem 90. let a začátkem roku 2010, která bude mít do roku 2034 celosvětovou kupní sílu až 9 bilionů dolarů , což je více než u kterékoli jiné generace. Klíčovým trhem je nakupování na sociálních sítích - roztříštěném prostředí tvořeným desítkami až stovkami platforem, jako jsou TikTok, Instagram a YouTube. Maloobchodníci potřebují hluboce sjednocenou obchodní platformu, která kombinuje schopnosti umělé inteligence, centralizovaný datový základ a bezproblémovou interoperabilitu aplikací, aby mohli řídit tyto stále složitější nákupní cesty.
Řízení zpráv:
53 % všech nakupujících nyní objevuje produkty prostřednictvím sociálních platforem, v roce 2023 to bude 46 %. Generace Z vede, protože 76 % jejích zástupců používá sociální média k vyhledávání produktů. Zatímco YouTube celkově dominuje, TikTok je idelním místem pro generaci Z, protože přitahuje 40 % mladších zákazníků ve srovnání s pouhými 4 % Baby Boomers, demografické skupiny narozené mezi lety 1946 a 1964.
Co říkají: Michelle Grantová, ředitelka oddělení Retail Strategy and Insights ve společnosti Salesforce, uvedla: „Obchodování na sociálních sítích je nejnovějším kanálem pro digitální výdaje, který se rozpadá na soustavu tržišť, webových stránek prodejců, stránek značek a aplikací pro doručování, místo aby se konsolidoval do jediného kanálu.Značky, které plně využijí jeho potenciál, budou mít nejlepší pozici pro získání svého podílu na rostoucím trhu generace Z.“
Efekt umělé inteligence: Generace Z také v mnohem větší míře využívá umělou inteligenci k vyhledávání a hodnocení produktů.
Více než polovina (54 %) příslušníků generace Z využila generativní umělou inteligenci k objevování a hodnocení produktu, zatímco v celé populaci je to 39 % Zákazníci z generace Z také 10x častěji než zákazníci z generace Baby Boom využívají umělou inteligenci k objevování nových produktů a 2,7x častěji chtějí doporučení produktů od agentů s umělou inteligencí (63 % oproti 23 %).
Mezi řádky: Platforma Salesforce poskytuje komplexní sadu řešení pro správu sociálních nákupů v éře agentní umělé inteligence. Integruje důvěryhodnou digitální pracovní platformu Salesforce, Agentforce, hyperskalární datovou platformu Data Cloud a aplikace jako Commerce Cloud do uceleného řešení, které si uvědomuje kontext a je škálovatelné. To maloobchodníkům, jako je Saks, umožňuje cílit na konkrétní demografické skupiny, optimalizovat marketingové kampaně a poskytovat bezproblémové cesty zákazníků napříč všemi sociálními kanály s digitální prací.
"Hluboce sjednocená platforma Salesforce umožňuje firmám zapojit zákazníky na všech kontaktních místech, od TikToku po YouTube, a maximalizovat tak jejich dosah a zvýšit prodej. A díky nepřetržité digitální práci, kterou umožňuje agenturní vrstva platformy, Agentforce, mohou společnosti spravovat tyto vícekanálové cesty ve velkém měřítku - bez nutnosti zvyšovat počet zaměstnanců," řekl Grant. Další informace: Přečtěte si celou zprávu Connected Shoppers
Zjistěte více o službě Salesforce Retail Cloud