Češi dají před značkou e-shopu přednost nižší ceně

Mujbiz.cz , 20. June 2017 00:00 0 komentářů

Přestože jsou tři čtvrtiny lidí spokojeny se službami e-shopů, většina zákazníků není žádnému z nich věrná a je ochotna věnovat čas vyhledávání nejvýhodnější nabídky na více místech.

Věrnost jednotlivým e-shopům dokonce meziročně klesla průměrně o deset procent. Co Češi internetovým obchodům nejvíce vytýkají, je kvalita služeb, komunikace se zákazníkem a způsob doručení zboží.Mezi negativy, která lidé vnímají při nákupu online, je například to, že si zboží zákazník nemůže osobně prohlédnout. Třetina lidí má stále strach z nákupu přes internet, obávají se plateb online a reklamací.

Na nakupování v e-shopech naopak většina oslovených nejvíc oceňuje široký sortiment zboží a výhodnější cenu. Češi nejčastěji nakupují na internetu večer, v průběhu dne potom nejvíce mezi 10. a 12. hodinou a potom mezi 18. a 21. hodinou. Meziročně nejvíce rostoucí kategorie zboží už není jen elektronika jako vestavné spotřebiče, mobily, hodinky, tablety, herní konzole nebo třeba notebooky. Lidé dnes na internetu stále více nakupují i sortiment pro zahradu, dílnu, chovatele, volnočasové aktivity, kempingové vybavení nebo zboží pro děti. Vyplývá to z online průzkumu mezi zákazníky Kasa.cz.

Slevové akce jsou stále pro řadu zákazníků podstatný impuls pro návštěvu e-shopu a zjištění, jak si daný e-shop s nabídkou produktů ve slevě poradil. Nejzajímavější jsou však prý pro zákazníky různé slevové kupóny, které při použití na e-shopu sníží již sníženou cenu o další uvedená procenta nebo konkrétní hodnotu. V případě takovýchto slev zákazníci kupují kvalitnější a dražší zboží.


Komentáře