Uchazeči chtějí před podpisem smlouvy vidět kancelář

Mujbiz.cz , 23. April 2018 00:00 0 komentářů
Uchazeči chtějí před podpisem smlouvy vidět kancelář

Až 79 % uchazečů o práci v oboru podnikových služeb chce vidět své pracovní místo ještě předtím, než podepíše pracovní smlouvu. Vyplývá to z průzkumu společností ABSL, JLL a Skanska a potvrzuje to skutečnost, že pracovní prostředí patří k významným argumentům pro přijetí či odmítnutí pracovní nabídky. Průzkum se zaměřil i na spokojenost zaměstnanců center podnikových služeb s uspořádáním kanceláří a na využívání kancelářských technologií.

Pro 63 % zaměstnanců je důležité, aby měli příležitost spontánně kontaktovat své kolegy a projednat s nimi denní operativu. Uspořádání kanceláře jim z toho pohledu velmi vyhovuje, spokojenost vyjádřily dvě třetiny respondentů. Méně zaměstnanců je však spokojených s počtem uzavřených jednacích místností. Jen 10 % respondentů nemá problém získat rezervaci zasedací místnosti, kdykoliv je potřeba. Jistý potenciál ke zlepšení nabízí i samotné pracovní místo zaměstnanců. Možnost pracovat z pohodlného místa považuje za důležité 90 % respondentů. Svůj vliv na to má bezpochyby i skutečnost, že na svém pracovním místě tráví zhruba 84 % svého pracovního času. „Spokojených s úrovní komfortu je pouze 60 % respondentů, 40 % je ovšem nespokojeno,“ říká Blanka Vačkova, vedoucí oddělení průzkumu trhu v JLL, a dodává: „Důvodů může být mnoho, nejčastěji respondenti uvádí nedostatek přirozeného světla, špatnou klimatizaci, nemožnost otevřít okno či nepohodlný nábytek. V každém případě představují samotná pracovní místa velký potenciál ke zlepšení.“ Ke spokojenosti může přispět i otevíratelnost oken, celých 72 % respondentů chce mít možnost otevřít okno, a to i přesto, že se tím sníží funkčnost klimatizace.

Možnost koncentrovat se, když je potřeba, považuje za důležitou 93 % respondentů, ovšem jen 37 % je spokojeno se současným stavem. „Jde o aspekt, kterému nyní firmy věnují značnou pozornost. Velkoplošné kanceláře často nazývané jako openspace dnes pomalu nahrazují modernější prostory složené z menších zón. Již pětina respondentů dnes v takto strukturovaných kancelářích pracuje a ohlasy jsou veskrze pozitivní,“ komentuje Blanka Vačkova. Firmy se snaží koncentraci svých lidí podpořit i tím, že eliminují hluk, například s pomocí pohodlných a odhlučněných telefonních budek, kde si mohou zaměstnanci v klidu vyřídit potřebné telefonní hovory. Ostatně i z průzkumu vyplynulo, že možnost nerušeně realizovat telefonický hovor je důležitá pro 69 % zaměstnanců a s realitou je spokojená téměř polovina respondentů.

Pro sektor podnikových služeb je typické využívání moderních technologií. „Technologie také výrazně ovlivňují podobu celého oboru, dávají vzniknout novým typům služeb, umožňují spolupracovat na dálku a eliminují rutinní činnosti. Dle Vize 2025, kterou jsme připravili ve spolupráci s předními odborníky z českých center podnikových služeb, se celý obor bude stále více orientovat na výzkum a vývoj a IT služby,“ okomentoval Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která v ČR sdružuje poskytovatele podnikových služeb, Možnost využívat a rozvíjet moderní technologie přitom oceňuje zejména generace mileniálů, kteří se v českých centrech podnikových služeb pomalu stávají nejsilnější generací. Jaké technologie tedy dnešní zaměstnanci při práci využívají? Ke komunikaci s kolegy či zákazníky používá 87 % zaměstnanců instant messaging či skype (před dvěma lety jen 32 %), 76 % respondentů využívá online úložiště (před dvěma lety 37 %), 69 % pracovníků využívá software pro vzdálený přístup, který umožňuje pracovat z domu (před dvěma lety 31 %) a 67 % zaměstnanců pracuje s počítačem vybaveným hned několika monitory (před dvěma lety 36 %), což dle mnoha studií zvyšuje efektivitu až o 30-40 %. Velký posun je patrný i při využívání web konferencí. „Vybavenost technologiemi dokumentuje styl práce v centrech podnikových služeb, kde je komunikace a spolupráce velmi důležitá,“ říká Jonathan Appleton.

„Jsme jedním z nejaktivnějších developerů pražských kanceláří, v současné době máme v různých fázích přípravy 100.000 m2 nových administrativních prostor. Intenzivně se zabýváme tím, jak lidé kanceláře používají a co ke své práci nejvíce potřebují. Naše budovy jsou po technické stránce na špičce tuzemského stavitelství a mají nejvyšší environmentální certifikáty. Jdeme o krok dál a usilujeme o špičkové interiéry, které nově posuzuje certifikace WELL. Budovy, které získají certifikát WELL, se pyšní prostředím, které je nejen efektivní, ale také příjemné, přátelské a zdravé. Stavíme chytré budovy, které jsou plně variabilní, nabízí maximum přirozeného osvětlení, cirkuluje v nich čerstvý vzduch a nabízí prostory pro relaxaci," uvádí Alexandra Tomášková, Leasing & Asset Director, Skanska Property Czech Republic.


Komentáře