Sledujte pořad "Den D" a učte se získávat investory pro své projekty
Vážíte si svého času, a proto jej neinvestujete do sledování televize? To je chválihodné, ale myslíme si, že některé pořady mohou být prospěšné pro váš byznys. Nevěříte? Přečtěte si více o projektu "Den D" a třeba změníte názor. V pořadu „Den D“, který již několikátou sezónu vysílá Česká televize, objevíte svět investicí a byznysu. V padesáti minutách se dozvíte, jakým způsobem prezentovat své myšlenky, projekty a jak upoutat pozornost "manažerů s poker face". Pořad vychází z myšlenky pěti investorů, kteří trpělivě vyčkávají a čekají na vhodnou investici, kterou se jim snaží nabídnout některý z ambiciózních podnikatelů.
„Den D“ má svá pravidla (zjednodušeně):
Každý podnikatel představí investorům svůj podnikatelský plán a sdělí kolik peněz v rozmezí 200 tisíc Kč až 3 miliony Kč (dříve do 1, 5 milionu Kč) bude na realizaci projektu potřebovat. Je na investorech, zda vstoupí do projektu, a nebo se nebudou angažovat. Přitom to znamená, že vždy investují vlastní peníze, ČT se na financování nepodílí. Háček může nastat, pokud podnikatel najde investora, kterého nápad zaujal, ale rád by do něj investoval jen část potřebných financí. Podnikatel musí oslovit ještě další investory, kteří by finanční požadavek projektu dovršili do požadované částky. V opačném případě odchází podnikatel s prázdnou.
Čas podnikatele je omezený zájmem investorů. Znamená to, že dokud se ptají či nevyjádří svůj názor nevstoupit do projektu, má podnikatel šanci prezentovat svůj projekt. Ovlivnit výsledek prezentace může cokoliv – oblečení, ve kterém přijdete; vaše plynulá řeč; úsměv; zdravé sebevědomí, ale hlavně dobře připravený plán, který odboural co nejvíce rizik a hrozeb. Investor si musí být projektem jistý natolik, že do něj bude chtít investovat kromě peněz i svou osobní angažovatnost, která je penězi téměř nedocenitelná. Podnikatel může odmítnout investici od investora, pokud se domnívá, že instor není vhodný partner pro uzavření obchodu a další spolupráci. Navíc má možnost využít při své prezentaci jednoho „advokáta“, který za něho zodpoví některé otázky investorů. Měla by to být osoba, která je s projektem svázána, např. účetní, finanční ředitel atp.)
Více o pořadu:
Majitelé menších i větších firem a inovátoři jsou pozvaní na tajné místo a dostávají možnost získat finance, kontakty pro realizaci svých projektů.
„Den D“ je unikátní celosvětový pořad vysílaný již ve 22 zemích světa. Vysílal se například v Japonsku pod názvem Money no Tora (Money Tiger), ve Velké Británii (Dagon's Day), ve Spojených státech (Shark Tank), v Holandsku, v Austrálii, v Kanadě, v Izraeli, ve Finsku, na Novém Zélandu a dokonce i v Nigérii. Česká televize uvedla pořad ze zemí střední Evropy jako první, vysílání začalo v roce 2009 a mezi první investory patřili – Ondřej Bartoš, Dana Bérová, Marta Nováková, Ivan Pilný a Tomio Okamura.
Druhá řada byla vysílána v roce 2010 za účasti stejných investorů s výjimkou Ivana Pilného, kterého nahradil Michael Rostock-Poplar. Ve třetí řadě se k investorům vrátil Ivan Pilný a odešel Ondřej Bartoš. V nové řadě, která začne 9. května 2012 se budeme potkávat s novými tvářemi. Zůstal jen Michael Rostock-Poplar a nově přichází Margareta Křížová, Petra Rychnovská, John Vanhara a Michal Hanus.
Podívejte se na středeční pořad alespoň jednou a já vám slibuji, že pokud se budete dívat pozorně, získáte více zkušeností než z předních lavic podnikatelské školy. Den "D" naleznete také v iVysilání ČT.