Hodnocení nákupů na internetu zvyšuje prodej

Tisková zpráva, můjbiz.cz, 06. June 2012 08:00 0 komentářů
Hodnocení nákupů na internetu zvyšuje prodej

Přibližně 89 % českých nakupujících čte před nákupem na internetu hodnocení prodejců, až 80 % nakupujících hodnocení po nákupu samo píše. Svým přátelům doporučuje zboží nebo e-shop více než polovina z nich. Vyplývá to z výzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se letos zúčastnilo necelých 7 000 uživatelů.

Hodnocení nákupů na internetu
Hodnocení nákupů na internetu
„Ve srovnání s rokem 2009 výrazně klesá počet lidí, pro které nejsou recenze e-shopů a hodnocení ostatních nakupujících nijak důležité. V současné době recenze nesleduje pouze necelá desetina nakupujících,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodává: „Pro zbylých 90 % je čtení hodnocení jedním z nejdůležitějších vodítek pro nákup na internetu.“

Zároveň roste počet nakupujících, kteří hodnocení sami píšou. „Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 % z nich,“ uvádí Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém recenze ověřených zákazníků mimo jiné pomáhají odhalovat případné podezřelé prodejce. Celkově své zkušenosti s nákupem sděluje až 81 % nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 %. „Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 %, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu,“ dodává Kamil Demuth.

Zdroj: Tisková zpráva Intesinity


Komentáře