Hodnocení nákupů na internetu zvyšuje prodej
Přibližně 89 % českých nakupujících čte před nákupem na internetu hodnocení prodejců, až 80 % nakupujících hodnocení po nákupu samo píše. Svým přátelům doporučuje zboží nebo e-shop více než polovina z nich. Vyplývá to z výzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se letos zúčastnilo necelých 7 000 uživatelů.
Zároveň roste počet nakupujících, kteří hodnocení sami píšou. „Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 % z nich,“ uvádí Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém recenze ověřených zákazníků mimo jiné pomáhají odhalovat případné podezřelé prodejce. Celkově své zkušenosti s nákupem sděluje až 81 % nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 %. „Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 %, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu,“ dodává Kamil Demuth.
Zdroj: Tisková zpráva Intesinity