Administrativní zátěž podnikatelů se sníží
Administrativní zátěž již od pradávna přidělávala živnostníkům nejednu bolístku. To se v blízké době o další krok zlepší. Změní se živnostenský zákon a uleví podnikatelům v oblasti administrativy i finančně. Novela, kterou minulý týden schválili senátoři ruší například povinnost podnikatelů opatřovat každou svoji provozovnu speciálním identifikačním číslem, které ve skutečnosti sloužilo jen jako úřední statistika. V účinnost by měla zmíněná novelizace vstoupit 1. července 2012.
Méně práce budou mít podnikatelé i se stěhováním. Mají-li místo podnikání na stejné adrese jako své bydliště a chtějí to tak zachovat, stačí jim skutečnost dopředu ohlásit živnostenskému úřadu a už se při stěhování nikdy nemusejí zajímat o nahlašování změny adresy místa podnikání. Živnostenský úřad si změnu přepíše sám.
Centrální registrační místa rozšíří své služby. Podnikatelé budou moct prostřednictvím centrálního registračního místa (živnostenský úřad) oznámit úřadům (správa sociálního zabezpečení, finanční úřad, úřad práce, zdravotní pojišťovna) změnu údajů, kterou nemají za povinnost oznamovat přímo živnostenskému úřadu.
Senátor Adolf Jílek (TOP 09) dnes poznamenal, že živnostenský zákon, který platí od roku 1991, už zaznamenal mnoho změn. "Mění se prakticky dvakrát každý rok," podotkl. Projednávanou změnu však označil za potřebnou. Vladimír Dryml (ČSSD) pak poděkoval nejen za sebe, ale i za zhruba 800.000 nositelů živnostenského oprávnění ministru průmyslu Martinu Kubovi (ODS) za to, že pomáhá živnostníkům od administrativy.
Zdroj: ČTK