ABSL: 4 z 5 lidí ovlivňuje při výběru nového zaměstnání vzhled kanceláří

Mujbiz.cz , 14. November 2017 17:00 0 komentářů
ABSL: 4 z 5 lidí ovlivňuje při výběru nového zaměstnání vzhled kanceláří

Moderní kancelářské prostředí představuje stále důležitější aspekt při rozhodování o přijetí pracovního místa. Již 86 % respondentů nedávného průzkumu asociace ABSL považuje za důležité, aby v kancelářích byl dostatek světla, místa pro týmovou i individuální práci, prostor pro relaxaci, přípravu oběda, a dokonce i networking s kolegy. Firmy z oboru podnikových služeb považují kultivaci pracovního prostředí za jednu z priorit, které jim mohou pomoci získat nové zaměstnance.

„Fakt, že zaměstnanci dnes považují pracovní prostředí za důležité, potvrzuje i další zjištění našeho průzkumu realizovaného ve spolupráci se společnostmi JLL a Skanska, a sice, že 73 % zájemců o práci by rádo vidělo své pracovní místo ještě před podpisem pracovní smlouvy,“ uvedl Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která v ČR sdružuje firmy z oboru podnikových služeb.

„Platí to zejména u generace Y, která je pro pracovní trh velmi důležitá a tvoří většinu zaměstnanců našeho segmentu. Proto kanceláře našich členů nabízí celou řadu vychytávek, aby se zde zaměstnanci cítili skutečně příjemně, a kromě práce zde mohli i zrelaxovat, což je v případě intelektuální a kreativní činnosti důležité.“ V kancelářích firem z oboru podnikových služeb tak najdeme často nejen pracovní stoly a zasedací místnosti, ale například i tmavé místnosti pro meditaci či krátký ozdravný spánek, koktejlové bary a terasy s venkovní kuchyní a grilem anebo i rockové místnosti s kytarami a bubny.

Důležitost atraktivního pracovního prostředí potvrzuje také průzkum personální agentury Randstad. V něm se vzhled kanceláře dostal na třetí místo žebříčku aspektů, podle nichž se zaměstnanci ze střední Evropy rozhodují o přijetí pracovního místa.

„Příjemné pracovní prostředí je mezi atributy, které lidé u potenciálních zaměstnavatelů hledají, na třetím místě, hned za atraktivním finančním ohodnocením a jistotou práce. Shodují se na tom muži i ženy různých věkových kategorií s výjimkou zaměstnanců starších 45 let, pro které je důležitějším atributem work-life balance, tedy možnost skloubení pracovního a soukromého života,“ uvedla Hana Púllová, ředitelka společnosti Randstad, a doplnila: „Nejvyhledávanější zaměstnavatelé se proto neustále snaží prostředí ve firmě vylepšovat, zajišťují příjemně a ergonomicky uspořádané kanceláře a svým lidem zdarma nabízejí občerstvení i nejrůznější možnosti sportovních či relaxačních činností přímo na pracovišti."

K firmám, které pracovní prostředí považují za jednu ze svých priorit, patří i společnost SAP Services, která za svůj projekt nových kanceláří získala ocenění ABSL Diamonds 2017 v kategorii Inovativní pracovní prostředí. „Na vítězném projektu oceňuji jak konečný výsledek v podobě jedinečného a efektivního pracovního prostředí, kde mají své místo i zdravý životní styl, ekologie a volnočasové aktivity, tak i skutečnost, že se na jeho realizaci podíleli samotní zaměstnanci společnosti,“ okomentoval Jonathan Appleton.

Cílem tohoto projektu nazvaného One SAP – Creating Our Future Together bylo jednak sestěhovat tři právní entity společnosti SAP na českém trhu (SAP Services, Concur a SAP Ariba) do jednoho sídla, jednak poskytnout zaměstnancům prvotřídní prostředí pro práci. Kancelářské prostory o rozloze 24 000 m² nabízí i velkorysé oddechové zóny, a to o výměře 3 m² na každého zaměstnance. V roce 2016 se jednalo o největší pronajatou kancelářskou plochu v ČR.

„Velmi nám záleželo na tom, abychom v nových prostorách podpořili komunikaci mezi zaměstnanci i napříč různými týmy, což vedlo k větší synergii a kreativitě. Od začátku nám bylo jasné, že směr vybudování kanceláře snů musí určit sami zaměstnanci, proto byli součástí celého designového procesu,“ sdělila Andrea Hepnerová, ředitelka SAP Services s tím, že celý proces trval asi 3 měsíce. Během nich mohli zástupci jednotlivých týmů firmy přicházet s návrhy rozvržení i vybavení kanceláří, prohlédnout si nábytek, otestovat židle a křesla a podobně. Následně byly veškeré podklady předány architektům k zapracování.

Výsledkem společného snažení jsou prvotřídní kancelářské prostory, v nichž je open space členěn do menších celků a nabízí i řadu privátních zón. Kanceláře SAP Services jsou vybavené polohovatelnými ergonomickými stoly a židlemi a mobilním nábytkem, součástí jsou také prostorné kuchyňky a jídelny či samostatný dětský koutek, samozřejmostí jsou sprchy. Zaměstnanci SAP Services mají k dispozici rovněž tematicky odlišené relaxační zóny zahrnující například posilovnu, kulečník, stolní fotbálky či kino. V prostoru nechybí ani terasy s grilem či zahrádkami, karavan určený k odpočinku a další vybavení podporující příjemné a komfortní trávení pracovní doby.

Komplex je vybaven celou řadou špičkových moderních technologií, jednotlivé konferenční místnosti a sdílené prostory jsou propojeny obrazovkami a interní IT oddělení poskytuje zaměstnancům podporu v podobné formě, na kterou jsou zvyklí například zákazníci obchodů Apple Store. Přímo v budově je také interní poštovna pro snadné posílání poštovních zásilek, k nerušené práci a soukromí přispívají například telefonní budky.


Komentáře